5 Şubat 2013 Salı

Kara Tren




              Osmanlı İmparatorluğu’nun demiryolu ile ilk tanışıklığı fiilen bağımsız durumdaki Mısır’da olmuş, Ortadoğu’daki ilk demiryolu inşaatı olarak Kahire’yle İskenderiye arasında 1851’de başlamış, 1869’a gelindiğinde ise Mısır’daki demiryollarının uzunluğu 1.300 km’yi geçmiştir. 
    




         Anadolu’daki ilk demiryolu hatları olan İzmir-Aydın ve İzmir-Kasaba (Turgutlu) hatları 1866’da tamamlanmış, 1873’te de Haydarpaşa-İzmit demiryolu işletmeye açılmıştır. Viyana’yı İstanbul’a bağlayan demiryolu 1888’de hizmete girdikten sonra demiryolu yapımına hız verilmiştir.

 

Bir efsane; Behiç Bey







Anadolu Ekspresi Gebze Köprüsünden geçiyor





Karabük'e gelen ilk tren





               Ve medyada 6 Nisan 2013’ye yer alan bir haberin başlığı “Adana'da el frenini çekilmeyen lokomotif başıboş 40 kilometre yol aldı.” şeklindeydi. Devamında verilen bilgi ise oldukça ilginçti:
                                                                               

            Adana'da el frenini çekmeden ihtiyaç gidermek için lokomotiften inen makinistler nedeniyle faciadan dönüldü. Ulukışla’dan Adana istikametine giden tek vagonlu lokomotifi kullanan iki makinist, el frenini çekmeden Çiftehan mevkiinde ihtiyaç gidermek için lavaboya gidince tren yaklaşık 40 kilometre yokuş aşağı indi. Sahipsiz kalan lokomotif, Adana'dan gelen Çukurova Ekspresi ile kafa kafaya çarpışmaktansa son anda Belemedik bölgesinde makasın boşa alınmasıyla raylardan çıkartılarak engellendi.”


             









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder